سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندترین مردم، بیمناکترین آنان از خدای سبحان است . [امام علی علیه السلام]
شوفر
درباره



شوفر

وضعیت من در یاهـو
راننده تاکسی
گواهی نامه پایه دو رو در سن 18 سالگی گرفتم دقیقا از این روز رانندگی رو شروع کردم و 20 دی 89 کارت شهری رانندگی با تاکسی گردشی داخل شهری رو گرفتم. کلا از رانندگی خوشم نمیاد.شاید از هم سن هام کسی به اندازه ی من اینقدر رانندگی نکرده باشه ،اینجا داستان نمیگم رمان وداستان کوتاه و نوول و ضد رمان نمی نویسم،پس دنبال انواع رمان از نظر ساخت و موضوع و از نظر پلات و عناصر داستان و هسته ی داستان و جریان سیال ذهن و آن کارشناسی ها نباشید.....اینجا فقط و فقط یک وقایع الاتفاقیه ی روزانه ی یک راننده تاکسی هست.
پیوندها

راننده تاکسی و عاشورا

    روزهای عادی ما راننده های تاکسی از زمین و زمان به خاطر شلوغی خیابونها شکایت داریم امامحرم که میشه و روز عاشورا که میشه تو شهر ما مثل همیشه تمامی مسیر ها شلوغ میشه و خیلی از مسیر ها بسته میشه، هر کسی هم به هر راهی که هست سعی میکنه تو عزاداری امام شهیدان شرکت کنه، ما رانندگان تاکسی هم بهترین کار رو این میدونیم که عزاداران محرمی رو جابجا کنیم
    تو شهر ما به صورت یک فرهنگ در امده است که در روز عاشورای حسینی تمامی رانندگان شحصی و تاکسی ها این یک روز را در خدمت عزاداران باشند و به صورت صلواتی مسافرها را جابجا کنند جالب اینجاست در روز عادی از موندن در ترافیک ناراحت میشویم ولی امروز حال و هوای خاص عاشورا باعث شده بود کسی بوغ نمیزد و ما هم برخورد خیلی خوبی با مسافرها داشته باشیم مسافرها هم خیلی مهربان تر شده بودند.
    اصلا به نظر خودم جابجا کردن سوگواران ابا عبداله الحسین هم توفیق میخواهد و هم لیاقت چون اگر سلب توفیق باشد و لایق هم نباشیم ممکنه مثلا ماشینمون خراب بشه یا ممکنه تصادف کنیم یا ممکنه یه کاری پیش بیاد و از خدمت کردن در این دستگاه دور بمانیم
خدا یا شکرت.
این ایام عزیز را به همه عاشقان شهدا تسلیت عرض میکنم امیدوارم ادامه دهنده راه شهدا بمانیم.



نوشته شده توسط راننده تاکسی 90/9/15:: 3:53 عصر     |     () نظر

راننده تاکسی و باران و برف

گفتم تاخونه ام بیام یه چیزی بگم و برم!
امروز مثل همه روزهای بارونی وقتی رادیوی ماشین رو باز میکنم میگه:
ای کاش اون تک سرنشین ها یه ذره به این مسافرهای کنار خیابونی نگاهی میکردند و سوارشون میکردند تو این برف و بارون
یا مثلا دو سه روز پیش هم میگفت:وقتی باروون و برف که میاد راننده تاکسی ها یا کم یاب میشوند یا دربستی میرن!
یکی نیست به اون رادیو بگه بابا اونجا تهرانه تو شهر ما مسافرکش های شخصی رو جریمه میکنند و ماشینشون رو میخوابونند.
راننده تاکسی ها هم هر روز باید بیست سی تومن ببرن خونه شب باشه روز باشه برف بیاد یا بارون، هیچ کدومشون عشقی کار نمیکنند. زندگی خرج داره مخارج داره اقا.



نوشته شده توسط راننده تاکسی 90/9/5:: 12:15 عصر     |     () نظر